Protest tegen Iraans regime

Op 22 december 2022

Lokaal bestuur steunt Iraanse bevolking
In november ondertekende de gemeenteraad van Boom al een motie voor vrouw, leven en vrijheid en de Iraanse vrouwenrechten. Om deze kracht bij te zetten, werd maandmiddag ook een actiemoment georganiseerd.
“De Iraanse gemeenschap is hier vandaag ruim vertegenwoordigd. Het valt misschien niet op, omdat deze mensen zo goed geïntegreerd zijn”, zei burgemeester Jeroen Baert(N-VA Boom). “Een democratisch Iran zou in het Midden-Oosten een vredesfactor zijn, maar het land evolueert helaas steeds meer naar een terroristische dictatuur en dat heeft ook zijn weerslag op Europa.”
De Iraanse gemeenschap was onder meer vertegenwoordigd door federaal parlementslid Darya Safai (N-VA). “We zijn enorm blij dat Boom ons de kans geeft onze stem te laten horen. Je zou denken ‘het is toch maar een vlag’. Maar achter deze vlag schuilt een heel sterke symboliek, van een geschiedenis die Perzië had als vreedzame samenleving. Dat is de strijd die ons volk dagelijks levert."