Gemeente Boom zet vijf extra camera’s in tegen sluikstorten

Op 16 augustus 2021

n de strijd tegen sluikstort heeft het lokaal bestuur vijf nieuwe camera’s aangekocht. “Het is nog maar het begin van een hele camera-operatie”, kondigt burgemeester Jeroen Baert (N-VA) aan.

Na een maand testen, worden de camera’s sinds deze maand volop in het straatbeeld ingezet. “De camera’s worden geplaatst op verschillende locaties waar we geconfronteerd worden met zwerfvuil en sluikstort. Ze zijn een aanvulling op het model dat we al ter beschikking hadden”, verduidelijkt de burgemeester.

“Zwerfvuil is een doorn in het oog van iedere Bomenaar en van de medewerkers van de gemeente die dagelijks heel wat afval opruimen. Al jaren doet het bestuur er alles aan om het sluikstorten te voorkomen en ontraden. De extra camera’s worden ingezet om sluikstorters nog beter te kunnen opsporen en te bestraffen.”

“Ook een mogelijke samenwerking met OVAM-vaststellers, in nauw contact met de GAS-vaststellers van de gemeente, wordt voort onderzocht om de pakkans te vergroten. Bovendien gaan we in de toekomst nog extra camera’s aankopen.”

BRON GVA (BAR)