Burgemeester Jeroen Baert over dissidenten: “spijtig maar beter zo”

Op 20 oktober 2017
Jeroen Baert

Burgemeester Jeroen Baert (N-VA) neemt akte van het feit dat 1 schepen en drie gemeenteraadsleden uit de partij stappen en zo de bestuurscoalitie in een minderheidspositie duwt. “Het is spijtig dat deze mensen met hun deloyale houding de verandering in Boom willen tegenhouden. Maar anderzijds kunnen we nu verder met de loyale en capabele mensen van onze ploeg. Na jaren van interne tegenwerking is de lucht nu zuiver bij N-VA Boom. We komen hier eigenlijk sterker uit.”

Het vertrek van de vier zat er al lange tijd aan te komen. Zo betaalden ze al jaren geen afdrachten meer aan de partij. “Daarmee hadden ze zich de facto al buiten de partij gesteld”, zegt burgemeester Jeroen Baert.

Vooral schepen Blommaert liet al lang weten dat ‘ze het beu was’ en louter nog financiële drijfveren had. Haar bevoegdheden werden al ingevuld door de andere N-VA schepenen en de burgemeester. De volgende legislatuur is er trouwens sowieso een schepen minder. “Dan zijn we inderdaad beter van die mensen af”, aldus Jeroen.

“We doen dus verder met deze ploeg en rijden de rit uit. Het zal niet gemakkelijk worden nu maar ik hoop dat alle partijen in de Boomse gemeenteraad beseffen dat politieke spelletjes alleen maar de Boomenaar zelf treft. Laten we dus ons gezond verstand gebruik en Boom blijven besturen in functie van haar inwoners.”

Jeroen Baert verwijst ook naar de talloze verwezenlijkingen die zijn ploeg in de voorbije vijf jaar heeft bereikt. “We hebben Boom opnieuw financieel gezond gemaakt en de belastingen verminderd en toch slaagden we erin te blijven investeren. We willen verder gaan op deze weg. Met onze kopstukken – in eerste plaats de burgemeester en de uittredende schepenen (Linda Lauwers, Inge de Ridder en Francisco Sanchez) – die zonder uitzondering bovenop onze lijst zullen fungeren, gaan we met sterke mensen en een sterk verhaal naar de kiezer volgend jaar”, besluit de burgemeester Baert.