Abdel El-Hajoutti verlaat de fractie van Boom één.

Op 18 januari 2018

Vandaag 18.01.2018 en meer bepaald op de dag van de eerste gemeenteraad van het jaar, kregen de fracties N-VA, CD&V en Open Vld het nieuws dat raadslid Abdel El-Hajoutti, uit de fractie van Boom één stapt.
Zoals hij zelf aangeeft, is de halsstarrige weigering en ronduit negatieve houding  van de “nieuwe meerderheid” (die bestaat sedert de gemeenteraad van oktober 2017 en die bestaat uit Boom Eén, de vier onafhankelijken en Groen), in het bib-dossier, niet in overeenstemming met de resultaten van zijn eigen minutieus en onafhankelijk onderzoek.   Dit dossier is de spreekwoordelijke druppel die de emmer deed overlopen en deze daad bewijst dat zelfs leden uit de oppositie niet akkoord zijn met de door die oppositie ingeslagen weg waarbij een negatieve houding wordt aangenomen tegen elk dossier dat in het belang is van de Bomenaar.  Daarbij wordt vandaag eveneens de nieuwe meerderheid ten grave gedragen.  Ze heeft met moeite 3 maanden stand gehouden.
Het bibliotheekdossier staat vandaag terug op de agenda en we zullen het op de agenda blijven plaatsen.