• Boom
  • banner boom
  • de schorre
N-VA Boom

Werken Van Cleemputplein kunnen helft goedkoper.

Op 7 april 2013

BOOM - De geplande heraanleg van het Van Cleemputplein en de heraanleg van de Advokaatstraat wordt bijna de helft goedkoper dan verwacht. Boom spaart liefst 1,1 miljoen euro uit.

De gemeenteraad (vorige legislatuur) besliste op 20 december 2012 akkoord te gaan met het definitieve ontwerp voor de omgevingswerken aan het Van Cleemputplein en de heraanleg van de Advokaatstraat, voor een bedrag van 2,575.673 euro.

Volgens huidig burgemeester Jeroen Baert (N-VA), die toen in de oppositie zat, kon dit veel goedkoper. Hij krijgt gelijk, want de werken kunnen liefst 1,1 miljoen euro goedkoper worden uitgevoerd.

‘Dit is een hallucinant verhaal', aldus Baert. ‘Dit is een verschil van liefst 48,53 procent.'

‘Gezien de prijs moest er, zoals voorzien in de wet, nog een verantwoordingsnota worden opgesteld. Onze offerte verschilde immers nog steeds 16,96 procent met de gemiddelde bieding', aldus Baert. ‘Die nota is inmiddels ingestuurd, zodat we de aannemer nu kunnen vragen een borgstelling te doen en we het aanvangsbevel kunnen geven.'

De burgemeester is vooral opgezet met de ‘enorme besparing.'

Voormalig schepen Peter De Ridder (Boom één) is verheugd over de besparing maar maant aan tot voorzichtigheid.

Nieuwsblad.