Culinaire wandeling ‘Met de benenwagen door Boom’

Op 12 juni 2015

Boom heeft, in samenwerking met Toerisme Rupelstreek en de organisatie Happen en Stappen de culinaire wandeling ‘Met de benenwagen door Boom’ ontwikkeld. Vandaag vond de aftrap van de route plaats in ‘t Beukenhof, Antwerpsestraat 300.

Tijdens de wandeling van zo’n 10 km wordt het verstedelijkte Boom in een groen daglicht gezet. We doorkruisen het Provinciaal Recreatiedomein De Schorre, wereldberoemd dankzij muziekfestival Tomorrowland en de conceptuele kunst van Arne Quinze. Maar het domein is veel meer dan dat: in deze vroegere kleiput krijgt de natuur de ruimte, met als resultaat een groene oase van rust. Nadien doen we het steenbakkersgehucht Noeveren aan om in schoonheid te eindigen aan de wandelesplanade.

Happen en Stappen is een succesformule die uit Nederland komt. Verspreid over Nederland en Belgie zijn er nu al 30 wandelroutes uitgestippeld van ongeveer 10 km. Voor iedere route staan twee restaurants garant voor 3 heerlijke verwenpauze onderweg. In Boom zijn dat Grand Café Kaai en restaurant Beukenhof. Omwille van de sluitingsdagen is de wandeling niet mogelijk op maandag.

Je boekt het arrangement van 21,95 of 27,95 euro eenvoudig via de website (tot 18u ’s avonds de dag voordien) en kiest zelf aan welke restaurant je wil starten en of je een ochtend -of middagarrangement neemt.  Daarna moet je op de gekozen datum alleen nog je wandelschoenen aantrekken en op stap gaan van koffie tot diner. Kortom Happen & Stappen dat zijn 3 gangen in 2 restaurants en 1 wandeling in een prachtige omgeving.

"Het is een andere manier om Boom in de kijker te zetten", zegt Inge De Ridder, schepen voor toerisme in Boom. "Happen & Stappen is immers een succesvol initiatief dat steeds meer toeristen weet aan te trekken. Op die manier boren we een nieuw publiek aan om op een aangename manier kennis te maken met onze streek. En je moet niet op je lijn letten. De calorieën stap je er weer af (lacht)."