Burgemeester stapt in huwelijksbootje.

Op 16 september 2014

Burgemeester Jeroen Baert (47) en Isabelle Van der Putten (45) zorgden voor een Boomse primeur door samen in de huwelijksboot te stappen: het is immers de eerste keer in de geschiedenis van 184 jaar en 15 burgemeesters later in Boom, dat de burgervader tijdens zijn ambtstermijn zelf in het huwelijk treedt.

Het koppel leerde elkaar vijf jaar geleden kennen en woonde al een tijdje samen. Vrijdagmorgen zijn ze onder ruime publieke belangstelling en het nodige handgeklap de trouwzaal binnengestapt. Burgemeester Jeroen Baert droeg zijn officiersuniform van de Belgische marine. Zijn collega-schepenen Linda Lauwers, Christel De Coninck en Inge De Ridder voltrokken het huwelijk. Ere-schepen Leo De Saeger gaf het koppel nog wat goede raad mee. Donderdag werd het aanstaande bruidspaar al gevierd door het gemeentepersoneel. Zaterdag vertrok het  koppel op huwelijksreis naar een exotische bestemming.

Jan Boey - GVA