Bart De Smet (CD&V) zet stap terug.

Op 12 november 2012

09/11  Boom (2850) Zittend schepen Bart De Smet, de enige verkozene voor de CD&V-lijst zal niet zetelen in de gemeenteraad, noch in de ocmw-raad, bij de start van de nieuwe legislatuur. Hij zet een stapje terug ten gunste van partijgenoot Kris Van Hoeck.

"De Boomse kiezer heeft op 14 oktober een duidelijk signaal voor verandering gegeven. Na verkennende gesprekken heeft het partijbestuur van CD&V dan ook besloten in te gaan op de vraag van N-VA om met hen en Open VLD te trachten een vernieuwende coalitie te vormen. Een besluit van het partijbestuur waar ik 100 % achter sta", zegt Bart De Smet.

"Tegelijk is CD&V Boom een vernieuwingsoperatie van haar werking opgestart, die alle kansen op succes moet krijgen. Het vertrouwen in Kris Van Hoeck, eerste opvolger in de gemeenteraad en tevens zittend schepen voor CD&V, heeft het makkelijker gemaakt dit besluit te nemen", verduidelijkt uittredend schepen Bart De Smet.

Hij benadrukt dat hij actief blijft in de partijwerking en zal, daar waar gewenst, zijn bestuurservaring ten diensten stellen van de partij. Bart De Smet was de afgelopen twee legislaturen schepen in Boom. "Ik ben dankbaar voor de steun die ik daarbij heb mogen ervaren, zeker in die periode dat het er echt toe deed. In het bijzonder dank ik het gemeentepersoneel voor de uitmuntende samenwerking", besluit Bart De Smet.

NV-A, CD&V en Open VLD leggen de laatste hand aan hun coalitieakkoord en aan de inhoud van het uit te voeren programma. Jeroen Baert (N-VA) wordt burgemeester in opvolging van Patrick Marnef (Boom één) die eind dit jaar achttien jaar lang burgemeester is in de steenbakkersgemeente.

Jan BOEY

GVA